Кожному підлітку. Безкоштовно та конфіденційно

Home / Новини КДМ / Кожному підлітку. Безкоштовно та конфіденційно

За підтримки ЮНІСЕФ, підлітки отримують безкоштовні психологічні консультації онлайн від однолітків

Від повідомлення «Мені самотньо, я нікому не потрібен» до повідомлення «Мені легше, все буде добре» — всього година. Стільки триває сесія в чаті онлайн консультації психологічної допомоги «Teenergizer». Для консультанта це 60 хвилин напруженої роботи, емпатії та пошуку слів підтримки. Для підлітка на іншому кінці лінії — це час, коли його чують, розуміють і щиро намагаються допомогти.

Такі консультації стали можливими завдяки руху «Teenergizer», що об’єднав підлітків з регіону Східної Європи та Центральної Азії, та підтримці Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та ING Bank.

Будь-який підліток з України, Киргизстану, Казахстану, Росії та Грузії, може безоплатно та конфіденційно звернутися по психологічну допомогу на сайті проєкту. «Пам’ятай, ми завжди поруч!» — обіцяють рівні консультанти «Teenergizer».

Рівний рівному
«Ми хочемо, щоб підлітки відчували, що консультанти як близькі друзі, готові допомогти порадою», — говорить 19-річна студентка факультету психології з Білої Церкви Олександра Пилипенко.

Про проєкт Саша дізналася на своєму факультеті півтора роки тому, коли його організатори набирали волонтерів-консультантів. Ідея «рівний рівному» (надання підлітком допомоги іншому підлітку) їй одразу сподобалася.

«Всі консультанти у проєкті — студенти, які вивчають психологію. Ми відрізняємося від наших клієнтів тільки тим, що у нас є профільні знання і ми проходимо тренінги. Але проблеми у нас ті самі», — каже майбутній психолог, пояснюючи чому консультантів на проєкті називають «рівними».

У «Teenergizer» Саша отримала досвід сотні консультацій і десятки вдячних відгуків. Але досі пам’ятає хвилювання під час своїх перших чергувань. «Нам написав хлопець, у якого через нерозділене кохання з’явилися думки про самогубство. Я спілкувалася з ним три години до глибокої ночі, дала контакти профільної допомоги та, головне, дала виговоритися. Ми закінчили спілкування, коли він трохи заспокоївся», — згадує Саша, яка мріє в майбутньому відкрити приватну практику психологічної допомоги.

Проблеми в стосунках — головний привід звернення підлітків по допомогу. Але консультанти завжди готові обговорити і побоювання щодо першого сексу, булінг, ВІЛ-статус, нерозуміння з батьками, самотність та пошук свого місця в житті.

Крім Саші консультації ведуть ще 30 осіб, які пройшли навчання у професійних психологів. Кожен з них по три рази на місяць чергує на лінії онлайн-допомоги. І за день може прийняти до 60 запитів від підлітків.

«Я часто спілкуюся з підлітками, у яких немає конкретної проблеми, але яким потрібно поговорити. Вони відчувають себе самотніми. І така маленька переписка тривалістю в годину може витягнути людину зі зневіри та змусити рухатися далі», — розповідає дівчина, додаючи, що консультанти ніколи не засуджують клієнтів і не вчать їх як жити.

Карантинний стрес
Колега Саші, консультантка і студентка факультету психології 21-річна Оля Каїра, своїм клієнтам часто радить дихальну медитацію, арт-терапію й інтенсивні техніки зняття стресу. Навіть просто пострибавши або побивши подушку, підліток може виплеснути накопичений негатив.

«У карантин негативу набагато більше і кількість запитів на консультації значно зросла», — зізнається Ольга. Дівчина стала частиною проєкту як раз перед початком пандемії COVID-19.

Клієнти «Teenergizer» — це хлопці й дівчата від 13 до 25 років з різних країн. І протягом останнього року їх усіх об’єднує тривога, що викликана пандемією і карантинними обмеженнями.

За даними ЮНІСЕФ щонайменше кожна сьома дитина у всьому світі, живе в умовах обов’язкового або рекомендованого загальнонаціонального режиму самоізоляції протягом мінімум дев’яти місяців з початку пандемії COVID-19. Це, безумовно, позначилося на психічному здоров’ї та добробуті дітей та молоді.

«Підлітки помічають, що навколо них мало мотивації, вони не можуть знайти заняття до душі. При цьому у них проблеми з батьками, з якими вони залишаються постійно вдома під час ізоляції», — каже Саша, додаючи, що кількість консультацій у неї зросла вдвічі з початку пандемії.

Крім психологічних порад консультанти дають підліткам інформацію про онлайн-курси, марафони та можливості самореалізації.

«З одного боку турбує, що звернень стало більше, але з іншого — добре, що підлітки стали замислюватися, що їхній психічний стан — це теж питання здоров’я. Якщо у тебе COVID, то ти звертаєшся до лікаря. І, якщо через карантин ти не можеш впоратися з депресивними думками, не варто соромитися звертатися по допомогу до фахівця», — впевнена Оля, яка завдяки досвіду в «Teenergizer» стала розвивати свій власний проєкт психологічної допомоги.

Територія безпеки
«Teenergizer» став популярним серед підлітків завдяки тому, що це безоплатний, конфіденційний та безпечний майданчик для спілкування. «Інформація, яку нам пишуть, ніколи не виходить за межі чату», — додає Олександра.

Максимальний час очікування відповіді від рівного консультанта на будь-який запит — доба. Але вони завжди намагаються відповідати швидше. Спілкуватися можна як на платформі «Teenergizer», так і через електронну пошту. Тому все, що потрібно підлітку, щоб отримати підтримку — це інтернет, телефон і не боятися попросити про допомогу.

«Дякую! «Teenergizer» — це такий безпечний простір», «Одна маленька розмова повернула мені надію», «Спасибі, мені ще ніколи не відповідали так оперативно і щиро», — це декілька з безлічі відгуків, які отримують Саша, Оля і вся команда рівних консультантів проєкту.

За словами Олександри, саме відгуки мотивують її залишатися в проєкті та розвиватися як самостійний психолог. «Вони говорять нам те, що не говорять нікому — ні своїм друзям, ні батькам, ні братам, ні сестрам. — посміхається Олександра, яка вже наступного року планує почати приватну практику. — «Teenergizer» для підлітків — місце, де вони можуть отримати підтримку і дозу уваги».